Dag 26

Zonnig, 25C

We beginnen met een ontbijt bij Shari’s, het restaurant waar we op dag 1 begonnen. Hoe toepasselijk :). Daarna gaan we lekker keutelen. We rijden naar de Home Depot (Hornbach eat your heart out) om daar eens rond te neuzen. Dan duiken we nog een muziekwinkel in en nemen een kijkje bij de Barnes and Noble waar we op de weg naar buiten een ijskoffie en frappucino scoren bij de Starbucks. Dan maar eens terug naar ons hotel om onze koffers in te pakken. Eerst de hele zooi er uit en dan hendig terugstoppen. We hebben een onbeperkt aantal kilo handbagage dus alle breekbare zooi zoals de platen en kerstballen gaan in een handbagagekoffertje tussen wat kleren in. Dit koffertje houden we altijd bij ons, ook in de cityhopper maar Bruss waar we op de heenweg de handbagage bij het vliegtuig inleverden om in het ruim te gaan. Het andere koffertje wordt helemaal volgemikt met de boeken en zit daarmee ook vol. Gelukkig hebben we voor 7 hele dollars een rugtasje gekocht bij de Walmart en die gaat nu dienen als tas voor de medicijnen, de iPads, een boekje voor onderweg en de koptelefoon. Want je mag naast je handbagagekoffertje nog 1 “personal item” meenemen. Uiteindelijk lukt het prima om alles in te pakken. Moet wel bijgezegd worden dat we een grote sporttas (wij noemen hem de lijkenzak zo groot istie) op de heenweg in een koffer hadden zitten die nu vol mee teruggaat. Daar kieperen we de vuile was zo in zonder te vouwen. Kan niks aan kapot gaan :).

Na gedane arbeid is het goed rusten en daarna gaan we op pad. Eerst naar een tweedehands boekenwinkel voor mij waar ik nog een paar pockets koop (en bijna de bodemplaat van de huurauto er vanaf rij, dr zat een hele rare hoge stoep voor, ik verlang terug naar onze eigen hoge auto’s :)) En dan op naar de Walmart! Nog één keertje snuffelen. En wat eten kopen om mee terug te nemen. Ik scheur weer lekker in een scootwagentje door de kiet. We kopen er oa cookie dough (koekjesdeeg, lekker, vooral rauw al mag dat officieel niet, iets met rauwe eieren), een blik afbakbiscuits en een blik afbakkaneelbroodjes. Nog wat speciale rijst dingen (jambalaya oa) maar houden ons verder in.

Na de walmart rijden we nog even maar de Best Buy want Jan wil eigenlijk een Amerikaanse regio blu-ray speler, die is in Nederland schijnbaar erg duur. Hier is het een stuk goedkoper uiteraard en het zijn tegenwoordig zulke kleine lichte dinkies dat we die nog wel ergens in de tas kunnen moffelen. We kopen er een ding bij zodat hij niet ontploft als hij bij ons in de 220v gaat en klaar zijn we. Terug naar het hotel waar de aankopen in de tassen verwerkt worden. Dan is het langzamerhand tijd om eens te gaan eten. Ik heb een brouwerijrestaurant gevonden met goede recensies en het lijkt ons een prima afsluiting van de vakantie. We kiezen voor een plaatsje op het terras waar we weer alleen zitten (in de verte zitten nog wat mensen maar die zijn zowat klaar). Echt serieus mensen, heerlijk weer en dan ga je binnen zitten? Ik nie snappen nie. Het is in ieder geval een hele leuke tent. Leuk detail bv zijn de luidsprekers in de tuin, die zijn vermomd als steen. Grappig. Onze ober is een ernstig relaxte gast met verstand van zaken. Jan vraagt advies welk bier hij het best kan nemen en na wat vragen zegt hij ok wacht maar ff ik haal iets voor je. Hij komt terug met een klein glaasje van het een of ander wat erg lekker blijkt te zijn dus kom maar door met een groot glas. Jan bestelt een peperoni pizza en ik twijfel tussen een aantal dingen. Als ik onze ober mijn lijstje voorleg begint hij bij het tweede te kwijlen en het gerecht met twinkelende oogjes te beschrijven, het is 1 van zijn favorieten. Nu hij ook al zo goed bier kon kiezen neem ik ook maar even aan dat hij kwa eten ook weet wat lekker is. Dat blijkt later te kloppen. Maar eerst nemen we nog een clam chowder (Jan) en ceasar salade (ik). Daarna onze hoofdgerechten. Mijn kip met geitenkaas en een sju van Heffeweizen (witbier) is echt zalig. Jans pizza is ook meer dan prima. Als toetje delen we een brownie met vanille-ijs (ik ontferm me over de brownie en Jan over het ijs). We hebben deze vakantie zoals gewoonlijk heerlijk gegeten en dit was een afsluiting op niveau. Voor toekomstige Amerikagangers, een brouwerijrestaurant is bijna altijd een goede keuze. We hebben deze vakantie drie keer gegeten bij zo’n restaurant en ze staan met z’n drieën in de top 5 (naast San Francisco en de Mexicaan in Roseburg). Voorgaande jaren hadden we dezelfde ervaring.

Voor nu gaan we lekker terug naar het hotel voor onze laatste nacht.

uitzicht vanuit onze kamer je ziet ons eerste hotel liggen)

pizza!

ziet er minder lekker uit dan het was

ziet er net zo lekker uit als het was