Dag 4, 20 juli 2015

[Google_Maps_WD id=9 map=5]

Bewolkt 19C, daarna zonnig 35C

We pakken vandaag onze spullen want we gaan dit hotel verlaten. Ik heb gisteren de boel gesorteerd zodat we een koffer hebben met de spullen die we niet veel nodig hebben (truien, lange broeken etc), een koffer met de te dragen kleren en de handbagage koffertjes met de spullen die we ’s avonds in het hotel nodig hebben. De grote koffers blijven dan in de auto en de kleine koffertjes en koelbox gaan mee naar boven. We vissen dan ’s ochtends verse tshirts en ondergoed uit de grote koffer en mikken de vuile was in de grote tas die ook achterin de auto ligt. Scheelt een hoop gesjouw.

Na het ontbijt gaan we op pad. Eerst een snelle stop in het dorp om een korte broek voor mij te kopen want die heb ik hard nodig. Dan zoeken we de weg naar Tacoma waar we naar een Skechers outlet rijden. Ik vind dat een heel fijn merk schoenen, lekker licht en met goede voetbedden. We kopen allebei 3 paar schoenen. Nou ja ik twee en een paar slippers.

Dat gedaan hebbende rijden we verder naar Mt Rainier. We zijn daar al eens geweest maar toen was het zo druk dat we doorgereden zijn. Vandaag de herkansing. Ik heb een volgens de kaart mooie route uitgezocht naar het national park. En dat klopt ook. Het is een prachtige route door kleine afgelegen dorpjes zo de bergen in. Op een gegeven moment wordt de weg een gravelweg, hmmm uh ok dat hadden we niet verwacht maar goed de weg is goed dus we rijden door. Onderweg hebben we steeds de meest mooie uitzichten, ook op mt. Rainier.

DSCF2859DSCF2847DSCF2839

Op een gegeven moment rijden we het nationaal park binnen en niet veel later staat er een kiosk waar je kan betalen. Dat doe je door 20 dollar in een enveloppe te doen en in de bus te stoppen. Helaas hebben we dat niet cash op zak dus besluiten we door te rijden, er komt vast wel een rangerstation waar we met creditcard kunnen betalen. Weer een heel stuk verder komen we bij Mowich lake en het einde van de weg. Ai, dah was niet de bedoeling. ti’s hier wel prachtig overigens. Maar d’r zit niets anders op, we moeten weer terug. Eerst helemaal naar de bewoonde wereld en daarna rijden we bovenlangs het park naar Yakima, het is te laat om geworden om het park nog in te gaan. Maar eigenlijk is dat helemaal niet erg, we hebben genoten van de berg ook zonder er op gelopen te hebben.

Mowich Lake

In Yakima lopen we binnen bij de Holiday Inn express maar die is me te duur. Ik ontfutsel wel ff de wifi code zodat ik op de parkeerplaats op zoek kan naar een alternatief en niet even later loop ik binnen bij de Oxford inn waar ik een king kamer neem die 40 dollar goedkoper is dan bij de HIE. Ha!

Naast het hotel ligt een Mexicaans restaurant waar we erg lekkere fajita eten. Dan doen we nog een rondje door het dorp waar we bij de Target een mijnheer tegenkomen die jaren in Nederland heeft gewoond en nog prima Nederlands spreekt. We babbelen even tot wij door gaan naar de Walmart waar we wat tshirts kopen en een rol ductape om een kapotte hendel van een koffertje te fixen. Via de drive thru van de Burger King (wat nou fast good, het gaat me een partij traag) voor een milkshake gaan we terug naar het hotel. Eens bedenken wat we morgen gaan doen.

Voor de compleetheid, onze auto de komende weken